maandag 28 juli 2014

ZOMERZAND: DAG 22

Vandaag was de dag van grote hitte. Zweten. Zweten. Zweten. Belangrijk doel dat ik me vandaag heb gesteld: proberen niet te smelten.

Het meisje had altijd al van suikergoed willen zijn. Het liefst in marsepein. Maar omdat ze dat zo lekker vindt, zou ze niet van zichzelf kunnen blijven. En dat is wel lastig. Vooral als je naar buiten gaat. Want anderen moeten niet weten dat je met jezelf een strijd van bijten voert. Op dagen dat ze zich zo plakkerig met zichzelf verbonden voelt, blijft ze dus veilig binnen op de bank. Waar ze met water en ook vaak met een boek, stukjes uit zichzelf kan bijten. Maar erger nog dan eigen tanden, is het gebit van de zon dat gulzig hitte over suiker strooit. 

Ga ik dit nog doen? Het zal wel moeten, dit is het einde van de zomer nog niet.


Meer info over deze rubriek? Klik hier.

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....