vrijdag 8 augustus 2014

ZOMERZAND: DAG 38

Bezoek. Dan bak ik graag een cake. Maar weet je wat ik een probleem van cakedeeg vind? Dat is dat het zo kruimelt. Vandaag hoopte ik op minder kruimels dan de keer daarvoor. Wat ik niet verwachtte is dat er geen enkele kruimel van mijn cake te schrapen was. De cake was zwart en hard alsof ik er nog nooit één in mijn leven gebakken had. Dat komt ervan om minder kruimels in het beslag te denken...

Het meisje en taart. Meestal denkt men die twee samen. Alhoewel ze eigenlijk weinig taart achter de kiezen heeft en nog minder in de handen. Ze bakt het graag en eet het graag, maar niet overmatig. Teveel taart schaadt niet alleen wat mensen wel eens een lijn pogen te noemen. Het schaadt ook de smaak. Van taart moet zo nu en dan worden gegeten.  Dan is ze pas lekker. Dat is de enige gelijkenis tussen het meisje en de taart. Niet het schaden. Wel het lekkere. Met mate.

Ga ik dit nog doen? Tja. Zoiets doe je niet met opzet, denk ik toch altijd. Het zal me nog wel vaker overkomen. De lekkerste taart kan ook best een keertje niet te vreten zijn. Zelfs een taart heeft wel eens een slechte dag.



Meer info over deze rubriek? Klik hier.

Geen opmerkingen:

Triptiek Moniek: Tweede Paneel

  Begin vorige zomer werd ik 'verkozen' tot nieuwe seizoenscolumnist van Cultuurcentrum De Steiger. In december 2023 verscheen het t...