vrijdag 20 juli 2018

Buurtturen: Standaard Boekhandel in Menen



De uil die leest, die heeft gesproken:


Alles vliegt aan mij voorbij:
fietsers, auto's, voeten, krukken, kinderwagens.
Bijna iedereen kent haast, is op weg.
Misschien nog niet eens halverwege.

Zelfs wie de parkeermeter vult, kent spoed.
Behalve de dames op het terras of
wie vol verwachting naar de etalage tuurt
weet de rust in het gemoed.

De schaduw doet me goed in felle middagzon.
Ik kijk naar wolken en een statig restaurant.
Soms jeuken  mijn vleugels als ik een
vliegtuig door de lucht zie klieven.

Maar mijn nest kent teveel goede boeken.
De hele wereld is in mijn verbeelding op te zoeken.




1 opmerking:

Unknown zei

mooi gedicht tine ! ik kijk er al naar uit als je komt buurtturen bij mij....

TINE ZIET (415): Fratsen

Het is hier de laatste weken een beetje stil geweest. Dit omdat mijn lichaam op de alarmknop ging staan. Rusten werd obligaat. Mijn kat Frie...