maandag 30 juli 2018

BUURTTUREN: Sint-Jozefsplein in De Barakken van Menen


Zondag 29 juli ging ik van 9u tot 18u buurturen op het Sint-Jozefsplein van de Barakken. Ik vreesde dat het een lange dag zou worden. Vooral omdat ik me amper kon bewegen met mijn voet, die ik blesseerde bij het te enthousiast buurtturen in de Ieperstraat... 

Er kwamen een vijftal mensen opdagen om met me te praten. Er waren slechts enkele voorbijgangers die me aanspraken. Maar er werd wat afgetuurd!

Het hoogtepunt voor mij was het gesprek met de Somalische vrouw die me uitnodigde om in haar een huis een kopje thee of koffie te drinken. Toen ik vertelde dat ik eigenlijk moest blijven zitten, kwam ze me thee brengen op een dienblaadje.

Mijn ervaringen zullen verzameld worden in de fichebak van Barak Futur. De resultaten zullen te lezen zijn op 30 september. Op 2 september zit ik er nog een keer. Hopelijk dan wat mobieler.

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....