maandag 18 mei 2020

TINE ZIET (219): Bijverschijnselen


Vorige week  betrapte ik mezelf in het warenhuis met een flesje douchezeep voor mannen in de hand. Het was geen fout, ik was met opzet naar dat ene schap gewandeld. Ik weet niet wat ik precies wou vinden. Een viriele geest uit de fles? Een glimmend Mr Schoonmaakmiddel? Natuurlijk legde ik het flesje in mijn winkelwagentje want dat is respectvol naar de andere kopers toe. Toen ik eenmaal thuis was,  rook ik voor het eerst aan het bruine goedje. Het bleek niet eens zo lekker te zijn. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik me in normale omstandigheden zou omdraaien als een man met dat luchtje voorbij waait.  Toch kon ik het niet laten om het de volgende ochtend tijdens het douchen te gebruiken. De hele dag bleef de geur in mijn neus hangen. Ook de dag nadien kon ik de drang niet weerstaan.

Natuurlijk is dit gegeven geen wereldnieuws. Het zou pas de kranten halen als er nu ook iets heel bijzonders zou gebeuren. Nog meer haargroei op mijn gezicht bijvoorbeeld. Of dat ik ineens twee octaven lager zou praten.  Helaas, zo’n spectaculair nieuws heb ik jullie niet te melden. Al weet ik natuurlijk nog niet wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Als jullie me de komende dagen, weken met een fleurig mondkapje zien, verstop ik hopelijk geen stiekeme walrusknevel. Als jullie een man in mijn buurt ruiken, ga niet meteen roddelen: ik kreeg slechts mezelf op bezoek! Als je als vrouw de neiging hebt om je hartstochtelijk om te draaien als ik voorbij wandel, besef dan dat ik maar weinig testosteron in de aanbieding heb en druip ontgoocheld af.

Hoog tijd dat ik weer wat uitzicht heb op avonturen die wat spannender zijn, me dunkt. Voorlopig blijf ik noodgedwongen wat te veel op inzicht gefocust en dat heeft toch wel bijverschijnselen die ik onmogelijk kon voorzien. Ik vrees de komende weken voor nog meer aankopen die ik normaal gesproken nooit zou doen: babylotion, hondenbrokken, gelnagelsetjes en kookboeken.

Hou mijn vensterbank die dan ongetwijfeld als weggeefplekje zal dienen,  maar in de gaten.

(verschenen als column in KW Kortrijk-Menen-Waregem op 15/05/20)

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....