donderdag 8 maart 2018

Help me wijzer 40 worden!

Een paar zomers terug opende ik mijn blik door op reis te gaan in mijn eigen stad. Inwoners van mijn stad nodigen mij uit. Ik ging werken in de wasserij van Veerkracht 4, vissen, gamen, pietjesbakken, petanque spelen,... En waarlijk: het klopte: die zomer werd ik rijker.

Volgend jaar word ik 40. Op zich geen wereldramp. Maar er zijn nog zoveel dingen niet  verwezenlijkt. Zoveel dingen deed ik nog niet eerder. Help me wijzer 40 worden!

Nodig me eens een dagje uit op je werkvloer, zodat ik eens kan ervaren wat jij elke dag ervaart. Neem me eens mee naar je hobby: dan leer ik weer eens wat anders in dit leven.

Ik schrijf al mijn avonturen op in mijn boek. Van sommige uitdagingen ga ik uitgebreid schrijven op mijn blog. Sommige dingen hou ik misschien liever geheim.

Enkele voorbeelden: ik stond nog nooit model voor een schilder. Ik was nog nooit bij een geboorte. Nooit ging ik met een baby wandelen. Ik heb nog nooit mijn haar groen geverfd. Ik rookte nog niet eerder pijp. Ik ging nog nooit naar een voetbalwedstrijd. Ik liep nog nooit in een carnavalstoet. Ik had nog nooit gelnagels. Ik zong nog nooit eerder met een band. Bedenk dat wat voor jou heel gewoon is, voor mij misschien gewoon heel nieuw is.


Het moet niet allemaal fun en prettig zijn. Het moet alleen haalbaar zijn. Zo liep ik bijvoorbeeld nog nooit een marathon, maar de kans dat ik er een ga lopen is onmogelijk. En ik mag natuurlijk ook om andere redenen weigeren.

Daag me uit en nodig me mee uit!
Ouder worden kan vast ook fijn zijn!


1 opmerking:

Anoniem zei

Bent u onderhevig aan schuldtoediening of administratie? Ben je op de zwarte lijst? Heeft u moeite om uw maandelijkse betalingen aan te pakken? Wilt u een huis-, auto- of zakelijke lening kopen, maar u krijgt een schuldkwijtschelding of administratie? Als u JA hebt geantwoord op een van mijn vragen? Neem contact met ons op via e-mail: nortonfinance2017@gmail.com

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....