maandag 12 juni 2017

Zomerproject: Lof (b)uiten!

 

De zomer brengt traditiegetrouw het beste in de mens naar buiten. Vorig jaar zette ik de bloemen in de bloemetjes, maar dit jaar wil ik wat doen aan die bescheidenheid die dringend eens van onder de aarde moet. Ik betrap zichzelf en anderen er veel te vaak op en wil gedurende de maanden juli en augustus iedereen (inclusief mezelf) oproepen wat trotser te zijn. Tijd om eens met eigen lof naar buiten te treden zonder dat die stinkt.

Mail mij wat jou trots maakt. Dat kan een fase uit je leven zijn, je mooie ogen, een partner, een kind, een huis,... Ik ga dan aan de slag en schrijft een gedicht hiervoor. Op een afgesproken moment zal ik preus dit gedicht met krijtstift (*) op je raam komen schrijven. Daarna feest: nodig minstens 1 mens of dier uit met wie je je fierheid wil delen.

Indien je toch te verlegen bent over je fierheid, kan het ook op bijvoorbeeld een spiegel of het schuifraam van je achterdeur. Jij beslist. Mail me in elk geval ook een foto door van welk vlak jij beschreven wil zien worden.

Vier het fiere! Uit je lof! Zet je trots eens buiten! Laat wat vaak te klein is, eens voorzichtig uit de voegen groeien! Daarna beslis jij zelf hoe lang jij je lof laat staan.

Dit jaar werk ik samen met VZW FRANK, die mijn materiaal bekostigt. Heel graag vraag ik dan ook een vrije bijdrage voor hen,

  (*) Een krijtstift beschadigt geen glas/spiegels. De tekst is achteraf gewoon uit te vegen met een droge of een natte doek zonder sporen achter te laten.

Mailen kan via dit postvakje.

 PS: O ja, dit jaar probeert Tine Moniek weer te rijmen op sportief. Indien mogelijk komt ik per fiets of per stalen ros.

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (418): Madeliefjes

  Op eerste dag dat ik de lente voelde, bezocht ik met mijn moeder mijn vader. Nu ze niet meer met de fiets rijdt, geraakt ze er zelf niet m...