woensdag 4 maart 2015

Droom (45)

Volle maan is (h)exentijd. Dan komen ze me in het oor fluisteren hoe ze het na al die jaren maken. Eentje zei: 'Wij hadden het fijn, maar met haar is er meer stijl.' Een ander klopte op mijn schouder: 'Je hebt ze nog altijd niet allemaal op een rij.' Een derde zoefde voorbij op een rollator en verweet mij dat. Een vierde gaf me een geboetseerde navel. Een vijfde ging dramatisch op de tafel staan en sprak: 'Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat wij in je dromen niets meer hebben te zoeken. Koop een stijltang, een beugel, een energiedrankje desnoods. Wij waren ooit maar nu niet meer. Kijk niet langer naar je navel, er is nog zoveel meer te zien.' Terwijl de anderen applaudisseerden losten ze allen op. Verbaasd keek ik om me heen. In de wolken hing een spandoek. 'Hup, lieve lieve Tine, hup!'

Geen opmerkingen:

Triptiek Moniek: Tweede Paneel

  Begin vorige zomer werd ik 'verkozen' tot nieuwe seizoenscolumnist van Cultuurcentrum De Steiger. In december 2023 verscheen het t...