zondag 11 november 2007

Anders

Al een paar weken rijdt Tany Minoek! met de auto naar een dagcentrum in Kuurne. Daar heeft ze een afspraak met Ellen.

Eerlijk is eerlijk: in het begin was Tany Minoek! een beetje bang om kennis te maken met Ellen en haar leefwereld. Ze was bang om op de knop te drukken om binnen te stappen en daarna koffie te drinken met de andere cliënten.

Eigenlijk heeft Tany Minoek! een veel te klein hartje. Het hart van Ellen daarentegen is groot. Ze is verliefd op C. maar bovenal op George Clooney. Ze vindt het niet erg om Tany Minoek! vast te pakken als die het heeft over haar verloren kat. Ze vindt het niet erg om zo maar vanuit het niets te zeggen: "Wij doen dat goed, hé, samen!" Ze rijdt overtuigend op een stokpaardje. Ze durft tegen het publiek te zeggen: "Kijk naar mij!" En "Ssssst, ik wil nu wat rusten."

Allemaal dingen waar Tany Minoek! helemaal niets van bakt. Dingen die ze eigenlijk wel zou willen kunnen. Maar Tany Minoek! rijdt niet eens overtuigend in een auto. Ze zegt altijd: "Nee hoor, ik ben niet moe." "Vind je?"

Het zou Tany Minoek! niet misstaan om een beetje meer Ellen te zijn.

-----------------------------------------------------------------------

Op dinsdag 20 november gaat Ellen om 19u30 in Kortrijk gedichten voordragen, samen met nog enkele andere cliënten van dat dagcentrum.
Ik coach Ellen en wel daarom:

MIJN DOCHTER

Mijn dochter
Zou veertien jaar
Moeten zijn.

Ze weet dan
Al iets
Van alles.

Ze gaat
Naar school
En leert
Nog meer
Van alles.

's Avonds
Zit ze
bij mama
En dat
ben ik.

Ellen

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....