maandag 19 januari 2015

Droom (42)

Vannacht was ik weer tien. Ik had gezeurd om 'een huisdier'. Om me bij mijn keuze te helpen en vooral om me te leren dat zoiets veel verantwoordelijkheid vraagt, nam mijn moeder een 'dierenabonnement'. Elke maand werd mij een proefpakket toegestuurd: een mandje propvol levende kleine exemplaren. Bedoeling was om er telkens een te kiezen die je dan een maand mocht lenen. Natuurlijk begreep ik dat niet. Ik wou ze allemaal ineens proberen. Ik kieperde ze in de tuin waarin ze verdwenen. Behalve dan die krokodil. Die keek me giftig aan en sperde haar bekje. 'Moeke!' riep ik. Mijn moeder pakte de krokodil vast en zei: 'Gulzigheid bijt, meisje!' Na dagen zoeken kon ik alle dieren weer terugsturen. Behalve dan die krokodil. Die hield mijn moeder in haar kleerkast. Voor als ik weer niet kiezen kon. Het bedrijf dat de dierenabonnementen verkocht zette mijn moeder en mij op de zwarte lijst maar ging daarna zelf over de kop.

3 opmerkingen:

Nachtbraker zei

Leuk, die dromen, leuk ook dat je erin slaagt om neer te pennen wát je droomt. Da's niet makkelijk...

Woolywoot zei

Ik las een tijdje geleden boeken over lucide dromen. Ontzettend interessant. Een aantal grote kunstenaars gebruikten het om er inspiratie op te doen. Het is mij zelf ook 2 keer gelukt om lucide te dromen. Maar op de een of andere manier ben ik er nu niet meer zo mee bezig. Terwijl het echt een wereld op zich is. Toen ik er mee bezig was kon ik niet wachten tot het weer nacht werd en mijn ''tweede dag'' te beginnen. Ook heb ik een tijdlang mijn dromen opgeschreven. Heb jij ook dat je tijdens het schrijven ineens diepere lagen en betekenissen in je dromen ontdekt? Door je dromen te omschrijven dwing je jezelf uit te leggen wat er gebeurt in je droom.

Tine Moniek zei

Als je een droom opschrijft, is hij al niet meer honderd procent droom. Je herdenkt jouw droom en daardoor is die al niet meer hetzelfde, maar bijgewerkt. Volgens mij is het onmogelijk om een droom te beschrijven zoals je die op dat moment ook droomde. Kleuren zijn anders. Details. Het is boeiend om te doen.

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....