maandag 19 januari 2015

Droom (41)

Vannacht droomde ik over blote mannen. Dat gebeurde niet in opwindende zin. Op een dag besloten ze massaal hun kleren thuis te laten onder het mom: 'Hè, wij hebben ook een lijf om mee naar buiten te komen!' en 'Het hoeven niet altijd vrouwen te zijn!' Overal toonden ze zich als trotse Adams. Ze vergeleken geen borst-, kont- en rughaar. Het was een overdaad aan naakt en niemand die zich stoorde. Behalve enkele zeldzame vrouwen die hysterisch snotterden: 'En wij?' Toen ik wakker werd, voelde ik een baard als schuurpapier in mij. Dromen over bloterikken bezorgt me zwellingen in de keel. Een krop die snakt naar vitamine C.

Geen opmerkingen:

Triptiek Moniek: Tweede Paneel

  Begin vorige zomer werd ik 'verkozen' tot nieuwe seizoenscolumnist van Cultuurcentrum De Steiger. In december 2023 verscheen het t...