donderdag 16 april 2015

stelt paal en perk (26):


Geachte Heer, Geachte Vrouw,

Ruim een week geleden vond ik uw kaartje tussen mijn ruitenwisser met de vraag of ik mijn auto niet wou verkopen. Een tijdje voelde ik me uitverkoren. ‘Ik heb blijkbaar een mooie wagen,’ dacht ik. ‘Een auto met  toekomst. Wat een investering!’ Het kaartje brandde in mijn broekzak.  Maar dat trotse gevoel verdween algauw. Blijkbaar waren alle auto’s in mijn straat interessant. Zelfs zonder technische controle, beschadigd of met veel kilometers. Tussen de overgebleven confettiresten van carnaval vond ik op straat overal uw kaartjes. Mijn auto was niet meer uniek. Of U niet bepaald kieskeurig.

Nu meer dan een week later had ik er vandaag genoeg van om naar die kaartjes te kijken. Ik raapte ze allen op. In totaal sprokkelde ik in mijn straat alleen al 23 kaartjes. Voor de duidelijkheid: mijn straat telt iets meer dan 136 huisnummers…Ook in anders straten werd er kwistig mee gestrooid, zag ik. Maar ik ben geen reinigingsbedrijf…  Dreigde U te verdwalen en markeerde u op deze manier uw weg terug naar huis?

In elk geval, aangezien al die kaartjes op straat bleven slingeren, kwam ik tot de conclusie dat er weinig mensen van plan zijn om hun wagen te verkopen in mijn straat. Wij zijn blijkbaar gehecht aan onze vier wielen. U moet dus bij ons niet meer langskomen met uw kaartjes. Ze hebben namelijk totaal geen zin.

Graag zou ik de gevonden kaartjes naar u opsturen. Zodat u ze opnieuw kan gebruiken. Ergens anders. Geplastificeerde kaartjes in dubbeldruk (en bovendien in kleur!) zijn niet goedkoop, denk ik. Mag ik uw postadres ontvangen?

Misschien moet u in het vervolg was selectiever zijn met uw kaartjes. Zodat wij de indruk hebben dat onze bolide toch bijzonderder is dan die aftandse roestbak van de buren.

 Hartelijk en steeds tot uw dienst,

 Tine Moniek

 




1 opmerking:

Anoniem zei

't is te hopen dat de kaartjeslegger jouw blog leest... als dat niet zo is, hebben wij er toch een plezierig moment aan beleefd! Zonnige zondag nog! Groetjes, Agnes

TINE ZIET (419): Geduld

Lentezon doet goed. Als ze er is tenminste. Vorige week liet ik zelfs even mijn blote benen uit. Al was dat natuurlijk veel te optimistisch....