zondag 13 juli 2008

Unk!

Het gebeurt niet vaak dat Tany Minoek! aan de grond genageld staat. Meestal bedenkt ze later pas dat ze eigenlijk had moeten blijven staan.

Zo fietste ze ooit (met hele hoge nood) een man op de grond voorbij. Toen ze een paar minuten later besefte dat ze eigenlijk wel had moeten stoppen, bleek de vogel gevlogen.

Gisteren deed ze boodschappen. Dat doet ze wel vaker. Maar toen zag ze het: "Actie van de week: Koop hier uw universele spleetzuigmond!" En ze slikte. Moest wél stilstaan om niet in een bulderlach te verdwijnen. "Dit moet ik onthouden," bedacht ze. En ja, ze dacht het almaar weer. Probeerde zelfs een paar honderd keer de actie van de week snel uit te spreken. Zoals dat gaat: vannacht ging Tany Minoek! van deur tot deur. Zeulend als stofzuigerverkoper. Niemand in haar dromen wou dat ding kopen.

Als wraak gaat ze straks met een zak vogelzaad onder haar armpit slapen.
Strooit bij wie de deur dicht gooide olijk rond. Ze ziet wel waar ze komt.

Leve de universele spleetzuigmond!

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (420): Belofte

 Sinds ik in een interview heb verklapt dat ik aan het roman werk, krijg ik af en toe eens de vraag of het nu al wat wordt. Ik moet dan eerl...