woensdag 10 november 2021

TINE LEEST (10): De avond is ongemak (Marieke Lucas Rijneveld)

November is traditioneel de maand waarin voorlezen centraal staat. Bij deze engageer ik me om elke dag enkele minuten voor jullie voor te lezen.

Vandaag lees ik voor uit 'De avond is ongemak' van Marieke Lucas Rijneveld. In deze aangrijpende debuutroman uit 2018 wordt een gereformeerd boerengezin getroffen door de dood van het zoontje Matthies. Het beklemmende verhaal is geschreven door de ogen van Jas, die achterblijft met haar zusje Hanna en haar broer Obbe bij een vader en moeder die volledig verlamd zijn door verdriet.


Geen opmerkingen:

TINE ZIET (420): Belofte

 Sinds ik in een interview heb verklapt dat ik aan het roman werk, krijg ik af en toe eens de vraag of het nu al wat wordt. Ik moet dan eerl...