maandag 11 september 2023

TINE ZIET (388): Jong

Zondagavond bevond ik met in het Muziekgebouw in Eindhoven om te kijken en te luisteren naar Nena. De inmiddels 63-jarige zangeres die bekend werd met een hit over 99 luchtballonnen bewees dat ouder worden niet persé een dramatisch gebeuren hoeft te zijn. Bijna twee uur lang vonkte ze  van schijnbaar tomeloze energie. Haar jonge muzikanten zaten daar wellicht ook wel voor iets tussen. De vriend die me had uitgenodigd voor het concert vierde eerder zijn eenenvijftigste verjaardag en is grote Nena-fan. Hij grapte dat het feit dat Nena zich liet omringen door jongere verschijningen wellicht de bron van haar jeugdigheid was. Wellicht klopt dit wel. Alhoewel leeftijd niet besmettelijk is, kan de leeftijd van je gezelschap een grote impact hebben op je eigen powerbank. Misschien is dat een van de redenen waarom ik zo graag voor kinderen en jongeren voor de klas sta. Al gaat het eerder om de zuurtegraad. Wie zich tussen vrolijke en positieve mensen nestelt, wordt meestal ook blijer. 

 Wie zich aan een avond nostalgie had verwacht, werd verrast door een bubbel van licht. Het was er fijn toeven. Als ik later in een woonzorgcentrum zou terechtkomen, hoop ik dat ik daar naar Nena kan luisteren. Het zou mij en het voltallige verplegende personeel in elk geval  een fikse overdaad aan zuur schelen. Tot dan zoek ik een meute jonge muzikanten om mij 24 uur op 24 uur te begeleiden.

(verscheen als column in KW Kortrijk-Menen-Waregem op  08/09/23)    

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (421): Onbezonnen

Nu het weer beter met me gaat, durf ik weer onbezonnen te springen in de dingen. Zo besloot ik afgelopen zondag om met de trein naar Schieda...