dinsdag 22 juni 2010

Droom 11

Soms hebben katten iets kippigs. Mijn kat kijkt bijvoorbeeld nogal kippig. Vandaar dat ik soms "kipje" tegen haar zeg. Maar soms zeg ik ook 'stom konijn' als ze haar oren heel hoog spitst.

Vannacht legde ze drie eitjes in mijn droom. Uit het ene eitje kwam een kuikentje. Uit het andere een konijntje. Uit het laatste verwachtte ik een kat. Maar toen ze ze opeens: "Katten komen niet uit een ei, domme zeug!" Ik schrok me rot. Ze had altijd al gezwegen. Toen ik me voorover boog om te zien wat er uit het derde eitje kroop, legde ze een pootje op mijn schouder. "Je bent ook lief hoor, schattig padje!"

Uit het derde eitje kwam een naakt meisje.
Toen ik haar goed bekeek, zag ik dat ze op iemand leek. Op mezelf.
"Wacht maar," zei ze tenslotte, "later krijg je veel meer haar!"

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (420): Belofte

 Sinds ik in een interview heb verklapt dat ik aan het roman werk, krijg ik af en toe eens de vraag of het nu al wat wordt. Ik moet dan eerl...