maandag 15 januari 2024

TINE ZIET (406): Blinken

Afgelopen weekend vierde ik met mijn familie de start van het nieuwe jaar. We vierden bij mijn zus. Nu de kinderen al groot zijn, is er opvallend minder plek in de living. Volgend jaar ziet het er naar uit dat we zullen moeten bijbouwen als ook de liefjes nog een zitplek willen hebben. De kans is namelijk erg groot dat de familie volgend jaar voor het eerst de liefjes van de kleinkinderen zal ontvangen. Nu waren ze er nog niet aan toe. Zelf heb ik de mogelijkheid al opgegeven dat de kans bestaat dat ik er ooit nog één mee zal nemen. Al weet je dat natuurlijk nooit.

 Hoogtepunt van het feest waren naast het lekkere eten en drinken het elektronische dartsboard dat in de living hing. We zijn klaarblijkelijk een spelletjesfamilie en ontdekten dat het op een familiefeest leuk is om samen te spelen. Meestal in teams. Vorig jaar zag ik mijn moeder en co rond mijn eettafel nog gek doen met een opblaasbare pop. Dit jaar kreeg ze dartspijltjes in de handen gedrukt. Zelf waagde ik het ook om in de roos te mikken. Op wonderbaarlijke wijze, want mikken is niet een van mijn grootste talenten. Ik werd uiteindelijk tweede in mijn poule en voelde me best trots. Het is altijd fijn niet de kneus te zijn.

 In mijn groepje viel mijn moeder die eer te beurt. Wanhopig probeerde ze met alle kracht de pijltjes op het bord te krijgen, maar meestal haalden ze alleen de muur. Aangemoedigd door ons gaf ze niet op. Uiteindelijk zag ook zij haar score lager worden. Eilaas, haar inhaalmanoeuvre kwam toch te laat. Natuurlijk ging het niet over winnen. Maar blinken des temeer.

(verscheen als column in KW Kortrijk-Menen-Waregem op  12/01/24)

Geen opmerkingen:

TINE ZIET (420): Belofte

 Sinds ik in een interview heb verklapt dat ik aan het roman werk, krijg ik af en toe eens de vraag of het nu al wat wordt. Ik moet dan eerl...